SOCIÁLNĚ ZDRAVOTNÍ LŮŽKA

Sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče, dále jen Sociálně-zdravotní lůžka jsou určeny osobám, které již nevyžadují lůžkovou péči, ale vzhledem ke svému zdravotnímu stavu nejsou schopny se obejít bez pomoci jiné fyzické osoby a nemohou být proto propuštěny ze zdravotnického zařízení lůžkové péče do doby, než jim je zabezpečena pomoc osobou blízkou nebo jinou fyzickou osobou nebo zajištěno poskytování terénních nebo ambulantních sociálních služeb anebo pobytových sociálních služeb v zařízeních sociálních služeb.

Počet registrovaných lůžek: 10

Způsob poskytování služby

Poskytnutí ubytování
Klienti jsou ubytováni ve dvoulůžkových pokojích, které si mohou dovybavit drobnými dekoračními nebo užitkovými předměty. Dále mohou využívat společné prostory a zahradu. Služba zajišťuje úklidy a praní prádla.
Poskytnutí stravy
Strava je klientům poskytována 4 × denně, diabetikům na základě ordinace lékaře 5 × denně.
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
Klienti dle potřeby a svých schopností využívají pomoc personálu při ranní a večerní toaletě, koupelích a výměně inkontinenčních pomůcek. Jestliže si klienti přejí, je jim zajištěno stříhání vlasů a pedikúra externím pracovníkem.
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
Pokud klient potřebuje, personál mu pomůže při podání jídla a pití. Pracovníci také klienty polohují, pomáhají jim při oblékání, vstávání z postele, přesunovat se na invalidní vozík. Doprovází je po budově nebo ven.
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Personál klientům poskytuje informace o dalších službách, lékařích, úřadech, které by mohli využít. Pracovníci mohou klienty také doprovázet na příslušné instituce nebo služby. Pracovníci dále spolupracují s rodinami klientů.
Sociálně terapeutické činnosti, aktivizační činnosti
Klienti se mohou účastnit aktivit, které jim pomáhají v rozvoji či v udržování jejich schopností nebo slouží pro náplň volného času. Může se jednat o rozhovory, zpívání, hraní her, tvoření, trénování paměti, vycházky do zahrady atd.
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Pracovníci pomáhají klientům řešit jejich situaci, např. při vyřizování úředních záležitostí. Dle potřeby klienty doprovází na veřejné instituce, případně jim pomáhají vyplnit formuláře, pomáhají s telefonováním atd.


Služba je financována z „Programu pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2024" a z „Programu pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje pro sociální služby na území Zlínského kraje pro rok 2023 - část A“.

Zlínský kraj
Na financování služby se dále podílí Město Valašské Meziříčí, Dobrovolný svazek obcí Mikroregion Valašskomeziříčsko-Kelečsko a Sdružení Mikroregion Rožnovsko.
valmez-pozitivMikroregion Kelečsko